Tipuri de consultanta in managementul afacerilor
Pe piața de consultanță de afaceri și de management, concurenții se încadrează, în general, în
câteva categorii tipice:
Consultanți individuali:
explorare personală
Astfel de consultanți
pornesc la lucru cu un entuziasm enorm. Clientul are încredere în consultantul
său, iar acesta cunoaște foarte bine oamenii și procesele din firma clientului.
Nu există formule preconcepute în astfel de situații; singurii indicatori care
ghidează activitatea consultantului și clientului sunt profitabilitatea,
eficiența și gestionarea mai bună a afacerii prin feedback. În astfel de
situații este des întâlnită situația în care proprietarul afacerii recurge la o
colaborare de acest gen pentru că își dă seama că "nu sunt siguri care
este problema și de unde a pornit".
Firme mari de
consultanță: profunzime și amploare
Acestea oferă noi
perspective clienților, datorită experienței vaste și a înțelegerii faptului că
traseul unei companii este cauzat de oamenii care lucrează în aceasta. Conducerea
firmei trebuie să ia decizia de a depune un proiect la o firma de consultanță.
După ce conducerea își definește obiectivele și strategiile, agenția contribuie
la cizelarea acestora. Acest proces presupune stabilirea unor obiective
măsurabile, monitorizarea randamentului și analiza retrospectivă constantă.
Firme mici de
consultanță: notă personală și profunzime
Ceea ce diferențiază
această categorie de agenții este combinația dintre cele două stiluri
prezentate mai sus. Într-o firma mică de consultanță in afaceri, veți colabora
cu proprietarul, dar nu veți lucra cu el în mod regulat. Veți lucra personal cu
o echipă mică, dar veți avea posibilitatea să contactați superiorii în caz de
nevoie. O agenție de această amploare are, de regulă, între 8 și 30 de angajați
și este situată într-un oraș comercial. De asemenea, o astfel de agenție de
consultanță este mai flexibilă decât o agenție mare; cu toate că amploarea
proiectelor abordate este mai mică, aceste limitări forțează agențiile mici să
colaboreze cu alți experți și să livreze soluții ingenioase. O agenție mică de
consultanță nu ocupă un spațiu larg în biroul clientului. Colaborarea cu
ceilalți experți trebuie să fie constantă, iar comunicarea deschisă ajută toate
părțile impicate să se adapteze într-un ritm potrivit.
Care sunt costurile?
Atunci cînd cauți agenția
potrivită, prețul este un aspect important. Clienții pun accent pe preț,
indiferent dacă sunt nesiguri că își permit serviciile sau dacă au mai multe
fonduri decât ar fi necesar. Prețurile unei companii mici de consultanță sunt
medii, așa cum v-ați aștepta. Mulți consultanți individuali percep prețuri mai
mici, mai ales dacă nu sunt ocupați cu mulți clienți, dar pot fi ușor
suprasolicitați de volumul de muncă și pot să nu mai livreze efectele promise.
Companiile mari percep comisioane adiționale pentru călătorie, pentru angajați
ai băncilor sau pentru pachete de beneficii. Cu o companie de consultanță mai
mică, probabil că profiturile obținute vor fi mai mici, însă o astfel de echipă
se concentrează pe construirea unei relații de lucru stabile și eficiente.
Concluzie
Atunci când iei în calcul
apelarea la o firma
de consultanță în afaceri, trebuie analizate din timp profunzimea și
dificultatea proiectului, bugetul scontat, precum și ofertele și propunerile
cerute de la diferite firme. Specificul proiectelor diferă, desigur, dar pentru
un proiect de dimensiune medie, care pot dura ceva timp pentru a fi
implementate, cea mai bună alegere este o companie de consultanță mică. Urmând
această opțiune, veți economisi multe fonduri și vă veți pregăti angajații
pentru eficiență pe termen lung. De asemenea, este important să vă asigurați că
cultura organizațioală a companiei nu se pierde în timpul acestui proces.
Pentru mai multe
informații vizitați https://www.odasglobalconsulting.net/
Comentarii
Trimiteți un comentariu