Consultanta in investitii pentru succesul afacerii
Clientul trebuie mereu
pus pe primul loc, iar acest principiu nu este ceva cunoscut doar în zilele de
astăzi, ci este ceva ce multe companii au cunoscut de foarte mult timp. Un
client satisfăcut va reveni la serviciile tale, iar succesul depinde de acest tip
de client. Acest lucru este valabil și pentru
consultanța
în investiții, pentru că nevoile clientului sunt obiectul principal în
acest domeniu. Consultanții în investiții ar trebui să nutrească o relație cât
mai puternică cu clienții. Investiția de timp în acest sens nu este o pierdere,
pentru că un client nesatisfăcut este un pericol mult mai mare la asupra
succesului companiei. Puteți întreba orice consultant în investiții de top și
vă va răspunde că relația cu clientul este pe primul loc.
Multe dintre companii
investesc mare parte din buget pentru a-și îmbunătăți procesele interne, dar nu
conștientizează că pot pierde clienți în urma acestui proces, pentru că nu au
mai pus nevoile clienților pe primul loc. Acest scenariu se poate aplica și consultanților
de afaceri.
În situația în care un
sistem eficient nu poate fi stabilit, consultantul devine un manager de produs,
iar în cazul în care consultantul nu mai pune nevoile clientului pe primul loc,
proiectul va eșua. Bazele unei bune relații de lucru presupun ascultarea activă
a ceea ce are nevoie și își dorește clientul. Dacă nu este planificat proiectul
în concordanță cu nevoiel și dorințele clientului, consultantul pornește deja
de pe piciorul greșit și, implicit, va ajunge la un dezastru.
Consultanții
în investiții ar trebui să încurajeze practica feedback-ului. Ei trebuie să
înțeleagă limpede ce își doresc clienții, chiar dacă părțile nu se cunosc încă.
Clientul știe ce dorește să realizeze prin proiectul său, dar probabil că nu
este sigur cum să atingă obiectivele respective și îi este greu să descrie
lucrurile acestea. Dar se poate să colecteze datele necesare pentru proiect,
iar analistul trebuie să le verifice validitatea și să le interpreteze. Aceasta
este legătura care solidifică relația. Prin urmare, consultantul are nevoie de
bune abilități de relaționare și e imperativ să vorbească limba clientului.
Să pui mereu relația cu
clientul pe primul loc poate fi ceva dificil uneori. Rezultatul final este
etalonul pentru succesul proiectului, iar consultanții sunt uneori forțați să
mențină costurile scăzute și să compromită din relația cu clientul. Însă de
multe ori clientul va fi încântat în ciuda unei mici depășiri a bugetului, dacă
va fi mulțumit de celelalte aspecte ale proiectului.
Uneori este mai ușor să
pregătești doar rapoarte sau să aloci sarcini către departamentele de IT, decât
să investești timp și bani ca să dezvolți un plan pentru întreținerea relației
cu clientul. Prețul pentru această abordare se poate să fie foarte ridicat. Consultanții
în investiții se confruntă cu astfel de situații. Întreținerea relației cu
clientul presupune să raportezi progresul constant și să transmiți informația
pe limba clientului. Clientul trebuie informat când a fost descoperită o
soluție sau când a fost încheiată o altă etapă. În ultimă instanță,
întreținerea relației cu clientul garantează ca acesta va fi satisfăcut, iar
acest lucru duce la creșterea companiei de consultanță și la contracte
recurente.
Externalizarea creării
unor proceduri necesare și beneficierea de sprijin în elaborarea unui plan de
acțiune în combaterea problemelor din afacere sunt două acțiuni care au un
impact puternic și rapid asupra afacerii. Un consultant de afaceri vă poate
ajuta nu doar să dezvoltați noi elemente ale companiei dvs., ci și să le
stăpâniți progresul, pentru că acesta trebuie să fie constant și sustenabil.
Pentru mai multe
informații, vizitați ODAS
GLOBAL CONSULTING.
Comentarii
Trimiteți un comentariu